katakk and triangle love


okee , so hari ne mau buat tuto. hahaa . ini first time aku buat , tu pun sebab di request oleh kawan. lets begin ~

cara buat love triangle .


yang ini yang first aku di request , oleh kawan blogger . we're friends di FB jugak . hehee , so tu la aku mau buat . blognyaa - DianEdhi . she's a nice girl with cute face . and friendly . dear , sorry lambatt . 


you are going to need a RM and a little luck . 

first , lipat tengah2x untuk dapatkan garisan simetri . 

lepas tu lipat masok ikut garisan tengah tu . 

this is the tricky part . aku ndatau macam mana mau explain , tengok la gambar yaa .

buat both sides k .

dia akan jadi macam begini tu .

then , lipat tengah2x . tekan kuat2x yaa so garisannya tu jelas . 

then lipat begini .

sebelah pun buat begitu .

flip it over and this is how it looks like . 

then pandai2x laa buat dia punya lekuk2x tu . 

boleh jugak pakai kertas warna ne , cuma pandai ekjas laa . 


then , kedua . cara buat katakk . 


yang kedua ne di req oleh c Shasha .  

mau buat katak ne , mesti ada A4 paper and gunting . cutter will do too . 

ok , mula2x lipat macam begini . macam mau buat kapal pulak kan ? haha .

then , potong yang nda diperlukan tu . kita cuma pakai yang dilipat tu sejaa . 

then . buat buat garisan macam di atas .

macam mana mau explain yang ini ya ? buat jakk la .

buat both sides . and akan jadi begini .

malas nya aku tulis caption . tengok ja la yaa , kalau ada yang perlu di explain baru aku tulis caption .


lepas di terbalikkan 

 pastikan sama rata ya .


kasi masuk dia so kemas .

nanti dia jadi begini tu . so mau buat supaya dia boleh lompat2x lagi .

kasi terbalik .

and lipat dia satu kali . agak keras tu so lipatt bagus2x yaa . then , kasi terbalik lagi , kasi depan dia , and lipat lagi sekali . bagi aku part ne yang susah sikit . bagi kamu kali senanng jak tu . 

pastikan jadinya nanti begini ya . kalau nda begini , nda boleh la jadi lompat si katak lompat . jadi plak cacat si katak cacat . 

then buat la matanyaaa . supayaa cute gituww . haha . 

nhaaa . b'kawan suda c maureen and maureena . aku mau kasi nama yang hijau tu si Giant .


fyi ,, kalau nda jadi kan , nda papa . orang bilang the first is always the hardest . lagipun practice make perfect . aku time mula2x pun begitu ,  

btw ; susah jugak ya buat tuto2x ne . hahaa . 

You Might Also Like

0 comments